ACTIVITEIT

NIEUW : CINÉ-CLUB : "The Duke"

NOUVEAU : CINÉ-CLUB : "The Duke"

Komedie / Biopic met Helen Mirren & Jim Broadbent. Groot-Brittannië, 1961. Kempton Bunton, een taxichauffeur van in de zestig, is al lange tijd een kruisvaarder tegen sociaal onrecht. Omdat hij het zat is om niet gehoord te worden, steelt hij Goya's portret van de hertog van Wellington uit de National Gallery in Londen. Om het terug te krijgen eist hij dat de regering de televisievergunning voor 75-plussers afschaft. Dit waargebeurde verhaal vertelt hoe een onschuldige gepensioneerde gezocht werd door alle politiemachten in Groot-Brittannië en de eerste (en enige) diefstal in de geschiedenis van het museum pleegde.
Comédie / Biopic avec Helen Mirren & Jim Broadbent. Grande-Bretagne, 1961. Chauffeur de taxi sexagénaire, Kempton Bunton mène depuis longtemps une croisade contre l'injustice sociale. Las de ne pas être entendu, il dérobe au sein de la National Gallery de Londres le portrait du duc de Wellington, peint par Goya. Pour sa restitution, il exige que le gouvernement supprime la redevance télé pour les plus de 75 ans. Cette histoire vraie raconte comment un inoffensif retraité s'est vu recherché par toutes les polices de Grande Bretagne, accomplissant le premier (et unique) vol dans l'histoire du musée.
Opmerking
Reserveer van tevoren zodat we voor voldoende stoelen kunnen zorgen :)
Merci de réserver pour qu'on puisse prévoir un nombre suffisant de chaises :)

Meer info