ACTIVITEITEN

zondag

BOZAR Rising Star : Sean Shibe

Bozar
Sean Shibe komt hier aan bod als ‘ECHO Rising Star’ maar is nu al een ster op zich. Hij wordt beschouwd als een van de meest veelzijdige gitaristen van dit moment, even virtuoos en gevoelig op een klassieke gitaar als op een Fender Stratocaster. Zijn innovatieve benadering van het instrument heeft hem de reputatie opgeleverd als de muzikant met "een van de meest kritische oren in het vak” (Gramophone). Hij won al een karrevracht aan prestigieuze prijzen, recent nog in 2022 de Leonard Bernstein Award. Zijn veelgeprezen opnames leverden hem twee Gramophone Awards en een Opus Klassik op. Voor zijn album Broken Branches (Pentatone), opgenomen met tenor Karim Sulayman, kreeg hij in 2024 een Grammy-nominatie voor 'Best Classical Vocal Album'.

NIEUW: Digitale workshop

Geannuleerd
Hulp nodig met je computer of smartphone? Amaury en Arnaud staan klaar om je te helpen met alle soorten digitale diensten: een overdracht maken, een document zoeken, een toepassing installeren, een e-mail versturen, enz.
Registratie verplicht, 1 persoon per 1/2 uur (10.00 - 10.30 - 11.00 - 11.30). Er is een computer beschikbaar.

Stoel-gym

Geannuleerd
Nicole biedt een nieuwe stoel-gymles, ideaal voor zachte beweging.

Serviettage workshop

Geannuleerd
Bij deze activiteit, voorgesteld door Cathy & Yvette, worden uit papieren servetten geknipte patronen geplakt en vervolgens op verschillende oppervlakken geplakt om ze te versieren. Het is een leuke en eenvoudige hobby waarbij je je creativiteit en fantasie de vrije loop kunt laten. Kom en geef je alledaagse voorwerpen een nieuw leven.

de Harmonie
Good Morning Harmonie ! Kom en verbeter je kennis van Shakespeare's taal met Harry.

Petanque Indoor

Geannuleerd
Vanaf nu zal jeu de boules maar één keer per maand plaatsvinden, dus mis het niet :)

Geannuleerd
Hola! Iedereen die wat Spaans wil oefenen is welkom. Gewoon door met elkaar te babbelen. We leren van elkaar en op het gemak. Bienvenido !

Geannuleerd
Country Line Dance is een mengeling van allerlei muzieksoorten en dansen, afkomstig uit het Wilde Westen. Jules leert je de benen strekken zoals nog nooit tevoren.
donderdag

SIPPELBERG : Was het nu '60 of '70 ?

Sippelberg, Avenue du Sippelberglaan 1 à 1080 Molenbeek
Was het nu '60 of '70 ? Kom mee dansen op de grootste hits uit de jaren '60 en '70 ! In aanwezigheid van Prince Junior Band met zangeres Myriam en zanger Peter Locket aangevuld door Franz Goovaerts (wereldkampioen Elvis in de States).

Diamond Painting Workshop

Geannuleerd
Een ontspannende ervaring, een fijne motorische training met het plezier van de ogen!
Deelnemers kunnen hun eigen ontwerp meebrengen of er een van ons kopen.
zaterdag

VOORSTELLING : De Belgische Revolutie van 1830

Théâtre Toone, Rue du Marché aux Herbes 66 à 1000 Bruxelles
1,25
Woltje, het ketje van Brussel (de jongen) leidt bekende revolutionairen zoals Frédéric de Mérode, de baron d’Hoogvorst, de journalisten Louis de Potter en Charles Rogier, de Luikenaar Charlier Jambe de bois… om Willem van Oranje, koning van de keiskoppe (Nederlandse kaaskoppen) te verjagen door hem met een hoop “brol” (voorwerpen) te bekogelen.
zondag

BOZAR : Ali Shaker

Bozar
Ali Shaker wil met dit concert de passie van de muziek uit het Midden-Oosten beklemtonen en verspreiden. Dit inspireert hem om een mix te brengen van eigen composities en bekende werken. De kanun (of qanûn) is een typisch Oosters snaar- en tokkelinstrument. De combinatie met trompet en percussie is ook geen toeval: het zijn belangrijke instrumenten in het muziekgebeuren van het Midden-Oosten. Zij behoren er tot het historisch erfgoed en verklanken de fascinerende, rijke identiteit van de Oosterse Muziek.

SLUITINGSDAG : Pinkstermaandag

dinsdag

NIEUW : CINÉ-CLUB : "Adieu les Cons"

Geannuleerd
Komedie van Albert Dupontel, winnaar van 7 Césars in 2021, waaronder Beste Film, Beste Regisseur en Beste Scenario. Op 43-jarige leeftijd hoort Suze Trappet dat ze ernstig ziek is en nog maar kort te leven heeft. Ze besluit op zoek te gaan naar het kind dat ze moest achterlaten toen ze 15 was. Tijdens haar zoektocht kruist ze het pad van JB, een vijftigjarige burn-out die zijn zelfmoord heeft gemist, en Mr Blin, een blinde archivaris boordevol enthousiasme. Gedrieën beginnen ze aan een even spectaculaire als onwaarschijnlijke zoektocht.
Reserveer van tevoren zodat we voor voldoende stoelen kunnen zorgen :)

Tweedehands klerenwinkel : Lente editie

Geannuleerd
De Harmonie opent vandaag zijn winkel met de tweede lentecollectie. Alle kleren werden geschonken door onze bezoekers van De Harmonie. We verkopen ze voor een klein prijsje om de kosten te dekken.

Naaiworkshop

Geannuleerd
Een ontbrekende knop? Een zoom te doen? Een kledingstuk te stoppen? Kom onze naalden en naaimachines gebruiken, met de hulp en het advies van Christina. Open voor alle niveaus!

Verjaardagsfeest : "Stieren"

Geannuleerd
Eindelijk terug : het verjaardagsfeestje in De Harmonie! Vanaf nu koppelen we het aan de horoscoop. Deze maand vieren we "Stieren" (mensen geboren van 21/04 tot 20/05). Een grote taart, kaarsen en een vrolijk verjaardagslied zijn de hoofdingrediënten van dit mooie feest! Dit is ook het signaal om de jukebox op volle toeren te laten draaien. Wie wil kan de hele middag de benen strekken op de dansvloer.

NIEUW: Digitale workshop

Stoel-gym

Geannuleerd
Nicole biedt een nieuwe stoel-gymles, ideaal voor zachte beweging.

Serviettage workshop

Mölkky Indoor

Geannuleerd
Ontdek dit Finse bowlingspel met Arnaud. Vanaf nu zal Mölkky maar één keer per maand plaatsvinden, dus mis het niet :)

Diamond Painting Workshop

Geannuleerd
Deelnemers kunnen hun eigen ontwerp meebrengen of er een van ons kopen.